با سلام . امروز می خواهیم باهم بررسی کنیم و ببینیم برای شروع کسب درامد از اینستاگرام نیاز به چیزها و تونایی هایی داریم و کلا باید از کجا شروع کرد . همچنین به درامد پیج های اینستاگرامی که در زمینه های مختلف کار می کنند می پردازیم .



چرا اینستاگرام


اینستاگرام با داشتن جایگاه پنجم در بین برترین شبکه های اجتماعی سال 2019 و بازدید ماهانه نزدیک به یک میلیارد می تواند بستری مناسب برای معرفی کسب کار شما باشد . همچنین ارتباطی که شبکه اجتماعی با کاربران ایرانی ایجاد کرده است آن را به محبوب ترین پلتفرم اشتراک گذاری مطلب در بین ایرانیان تبدیل کرده است . همچنین طراحی ساده و زیبای اینستاگرام کمک می کند که هر فردی که حتی به زبان انگلیسی هم آشنایی چندانی ندارد بتواند به راحتی با آن کار کند .


اینستاگرام


یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده ایرانیان زیادی به این کار روی بیاورند بدون اینکه خودشان متوجه شوند , سخت نبودن قانون کپی رایت در این پلتفرم است . اگر شما به ویدیوهایی که توسط افراد مختلف در این شبکه قرار می گیرند دقت کنید متوجه می شید که آهنگ ها و ویدیوهای زیادی استفاده شده و یا حتی صفحه هایی که دقیقا مطالب دیگر صفحات را با اسم آنها در صفحه خود قرار می دهند , با این حال هیچ مجازاتی برای اینگونه صفحات و اشخاص در نظر گرفته نمی شود . اما در یوتیوب قضیه به شکلی دیگر است و تقریبا 80 درصد صفحه های فارسی زبان نمی توانند در یوتیوب با قوانین سخت آن فعالیت کنند. 


شروع کار


اینستاگرام


برای شروع شما باید یک اسم مناسب برای صفحه خود انتخاب کنید که در این مرحله باید به موارد زیر دقت کنید :

  • انتخاب نام متناسب با فعالیت خود
  • نامی ساده و قابل حفظ کردن که با یک نگاه فرد متوجه آن شود
  • تا حد ممکن از کاراکترهای اضافی مانند " - . " استفاده نکنید
  • اگر در کار تولید یا خدمات هستید حتما از یوزری استفاده کنید برند شما را معرفی کند

در مرحله بعدی باید یک لوگوی و اطلاعات مناسب که توضیح دهنده کسب و کار شما باشد نیاز دارید . در ساخت لوگوی خودتون سعی کنید ساده گرایی رو الگوی خودتون قرار بدهید چون بسیار کوچک و بند انگشتی می باشد و شخص باید بتواند با آن ارتباط برقرار کند . 

اینستاگرام
اگر به لوگوی این صفحه خوب دقت کنید متوجه زمینه کاری اش خواهید شد و از رنگ بندی و فونت مناسبی در آن استفاده شده است . 


در مرحله بعد شما باید یاد بگیرید که از عکس های جذاب و بازدیدخوری برای ویدیوهای خود استفاده کنید . عکس زیر طوری طراحی شده است که بیشتر از %50 افرادی که برای تفریح و سرگرم شدن به اینستاگرام آمده رو جذب خواهد کرد آن هم به دلیل متنی که روی آن نوشته است , به همین سادگی !

کسب درامد از اینستاگرام