یکی از شغل هایی که به تازگی بین مردم باب شده و هر شخصی با هر سواد و سنی میتونه وارد اون بشه شغل دلالی می باشد . امروز می خواهیم نگاهی به شغل دلالی ماشین بیندازیم و ببینیم اینجور افراد چطور پول در میاورند .


دلال کیست ؟

دلال یعنی واسطه . یعنی کسی که هیچ کار مفیدی انجام نمی دهد و هیچ نمره مثبتی به چرخه اقتصاد اضافه نمی کند و فقط جا به جا کننده ی پول می باشد .


شغل دلالی ماشین

کار اصلی دلال های ماشین در دو کلمه خلاصه می شود , خرید و فروش . دلال ها ماشین های افراد مختلف ( چه بسا افراد ساده لو ) را زیر قیمت اصلی خود می خرند و به قیمت اصلی ماشین یا حتی بالاتر به سایر افراد می فروشند . البته این کار به همین راحتی ها هم نیست و شما باید بدانید چطور باید ماشین رو از قیمت اصلی خود بیندازید . برای مثال شما می خواهید یک سمند مدل 95 را از فردی بخرید ( به عنوان دلال ) و زمانی که ماشین را می بینید سوار شده و شروع می کنید به عیب و ایراد گرفتن از ماشین که البته نباید بدون دلیل حرف بزنید . باید خودتون رو فردی مسلط به ماشین نشان دهید اما نباید جوری رفتار کنید که فرد متوجه شود شما دلال هستید برای همین دلال ها هیچوقت از اصطلاحات " من خودم 100 تا ماشین فروختم " یا " ما خودمون این کاره ایم " استفاده نمی کنند .

افراد زیادی هستند که به دلیل اینکه پول نیاز دارند می خواهند هر چه سریع تر ماشین رو بفروشند که در این جور مواقع سراغ دلال ها می آیند . برای شغل دلالی شما باید بلد باشید چطور به اصطلاح ایرانی ها " بزنید تو سر مال " به طوری که خود صاحب ماشین هم از ماشین نا امید شده و به قیمت کمتر به فروش برساند .


درامد شغل دلالی ماشین

برای افراد تازه کار که هم تعداد ماشین کمتری در هر ماه به فروش می رسانند کمتر است و هم قیمت ماشین ها به طور میانگین ماهی بین 2 تا 5 میلیون تومان درامد دارد . اما افراد خبره که همه ی بنگاه ها و افراد آنها را می شناسند و هم ماشین های گران قیمت خرید و فروش می کنند می توانند تا ماهی 20 تا 50 میلیون توامان درامد داشته باشند .


نکته پایانی : دقت داشته باشید شغل دلالی از نظر شرعی حرام می باشد .