با سلام خدمت شما کاربران عزیز . در این پست می خواهیم درباره ی موضوع مهم PBN که در ارتباط با لینک سازی و افزایش رتبه وبسایت شما می باشد صحب کنیم . اگر شما هیچ آشنایی با بحث سایت و لینک سازی ندارید بهتر هست اول اطلاعات خودتو نرو یاد بگیرید بعدش بیاید و این مقاله رو بخونید !

 

PBN چیست ؟

این کلمه مخفف شده ی عبارت Private Blog Network می باشد که به مجموعه از سایت های با کیفیت ( اتوریتی دار ) گفته می شود که به سایت اصلی شما لینک دهی می کنند .

 

PBN به چه دردی میخورد؟

این شبکه ی لینک دهی هوشمند که از وبسایت های با کیفیت تشکیل شده است می تواند کمک زیادی به بالا اومدن سایت شما در کلمات کلیدی و در نتایج گوگل بکند . PBN اگر به درستی تشکیل شود از قدرت بالایی برخوردار خواهد بود و شما رو شگفت زده می کند که البته همین درست پیش رفتن کار چندان راحتی نیست و باید یک یا دوبار این کار را انجام دهید تا بتوانید به توانایی اصلی این نوع لینک سازی دست پیدا کنید .

همچنین شما می توانید با ساخت PBN های با کیفیت آنها را با قیمت های خوبی بفروشید و چه بسا در وب انگلیسی قیمت هر PBN بین 8 تا 15 دلار می باشد و اگر شبکه شما از 10 سایت تشکیل شده باشد یعنی بابت هر سفارش بین 80 تا 150 می توانید درامد داشته باشید .

 

دامنه های مناسب PBN

خب اولین قدم برای ساخت PBN شخصی ( یعنی نیاز به فروش آنها ندارید ) این است که دامنه های رنک دار و مرتبط با موضوع سایت خودتون رو پیدا و ثبت کنید . دقت کنید اگر دامنه های شما با دامنه سایت اصلی که می خواهید به آن لینک دهی کنید در یک موضوع باشند , تاثیر آن بسیار بیشتر خواهد بود . در پیدا کردن دامنه به نکات زیر توجه کنید :

 

  • دامنه نباید پنالتی شده باشد
  • دامنه نباید اسپم اسکور بالا داشته باشد
  • دامنه هنباید قبلا به عنوان PBN استفاده شده باشد ( Web archive )
  • کمترین حد پیج اتوریتی +18 و دامین اتوریتی +15 می باشد .
  • حتما به TF و CF دامنه دقت داشته باشید که صفر نباشد
  • پس از ثبت دامنه حتما whois را ببندید و یا با اطلاعات مختلف آنها را ثبت کنید چون اگر گوگل متوجه PBN شما شود همه ی زحمات به باد خواهد رفت .
  • اگر می خواهید برای وب فارسی PBN بسازید می توانید از سایت nic.ir دامنه های منقضی شده را پیدا کنید

 

ساخت pbn

 

انتخاب هاست مناسب PBN

برای اینه سایت ها رو در محیطی امن نگهداری کنید و گوگل متوجه شبکه ای بودن آنها نشود باید از ای پی های مختلفی برای هاست خودتون استفاده کنید یعنی هر هاست در یک سرور متفاوت باشد که اغلب هاستینگ ها بزرگ ایران بیش از 10 سرور دارند و می توانند به شما کمک کنند .

 

نکات پایانی :

 

  • حتما قبل از شروع به لینک دهی چند مطلب ( 6 عدد ) در هر سایت قرار دهید و دقت کنید که مطالب باید متفاوت باشند و کپی شده هم نباشند .
  • معمولا برای لینک دادن به سایت اصلی از رپرتاژ استفاده می کنند که بین 300 تا 600 کلمه می باشد .
  • بیشتر از 8 بار نباید به یک سایت لینک دهی کنید ( از یک PBN ) .