با سلام به وبلاگ فان طوری خوش آمدید . در این مطلب می خواهیم نکاتی را راجب نگهداری از خرگوش لوپ بگوییم که همگی تجربه شخصی خود ادمین سایت می باشد . 


نگهداری از خرگوش راحت است یا نه؟


بیشتر افرادی که دنبال خرید یک حیوان خانگی هستند فکر می کنند نگهداری از سگ و گربه بسیار راحت تر از نگهداری از خرگوش لوپ می باشد , اما به هیچ وجه اینطور نیست و نگهداری از خرگوش بسیار سخت تر از سگ و گربه می باشد . شما می توانید به راحتی گربه یا سگ را تربیت کنید تا اغلب کارهایش را خودش انجام دهد اما خرگوش کمتر تربیت پذیر است . اگر بتوانید از چند ماهگی یک خرگوش آن را بزرگ کنید بسیار راحت تر می توانید با آن کنار بیاید و آن را تربیت کنید پس دقت داشته باشید که خرگوش های لوپ سن بالا را خریداری نکنید که تربیت آنها بسیار کار سختی خواهد بود .


هزینه نگهداری از خرگوش لوپ ؟


خرگوش لوپ نیاز به یک واکسن دارد که اغلب بیماری ها را از او دور می کند و هزینه خریدو زدن آن حدودا 80 - 120 هزار تومان می باشد . غذای اصلی خرگوش لوپ یونجه ( پالت ) خشک می باشد که هر کیلو آن بین 20 تا 35 هزار تومان می باشد . همچنین خرگوش نیاز دارد تا میوه ها و سبزیجات نیز تغذیه کند اما نه خیلی ! قفس خرگوش بهتر است بزرگ باشد چون خرگوش های لوپ عادت دارند پاهای خود را دراز کنند و استراحت کنند که هزینه این قفس ها بین 300 تا 650 هزار تومان می باشد . برای کف قف خرگوش بهتر هست از مقوا یا خاک اره استفاده کنید ولی دقت داشته باشید خاک اره را از نجاری ها خریداری نکنید چون چوب های زیر لای ان وجود دارد که باعث زخم شدن پای خرگوش می شوند .

خاک اره را می توانید از مراکز خرید و فروش حیوانات خانگی خریداری کنید ولی خب مشکل اصلی کثیف شدن خانه در استفاده از خاک اره می باشد .


نکات پایانی


خرگوش لوپ را به هیچ عنوان حمام نبرید چون خودش خودش را تمیز می کند .

خرگوش های لوپ حیوانات بسیار حساسی هستند و از صدای بلند و کم محلی آزار می بینند .

به گرما بسیار حساس هستند و عاشق این هستند زیر کولر بخوابند .

عاشق ماساژ و ناز شدن هستند .

خرگوش های لوپ بیماری خود را دیر نشان می دهند اما اگر نشان دهند باید سریعا آن را نزد دامپزشک ببرید .

همیشه داخل گوش خرگوش خود را چک کنید که چرک یا نقطه های سفید نداشته باشد .

صدای نفس کشیدن بلند خرگوش های لوپ عادی می باشد .

هنگام مسافرت به هیچ وجه خرگوش را با خود تکان ندهید و بسپارید به مراکز نگهداری حیوانات .