با سلام . امروز در خدمت شما هستیم بررسی روش کسب درامد از ساخت بازی و برنامه های اندروید و IOS و اینکه با چقدر سرمایه می توان به چه مقدار درامد ماهانه رسید .


برنامه نویس اندروید/IOS هستم


اگر خودتون برنامه نویس هستید و توانایی تولید بازی های نسبتا ساده و یا برنامه های مختلف را دارید چه بهتر ! چون دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای تولید برنامه های اندورید یا IOS نخواهید داشت . همانطور که می دانید بیشتر موبایل ها از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند و اگر می خواهید سراغ یکی از سیستم عامل های اندروید یا IOS بروید بهتر است اندروید را انتخاب کنید چون هم کاربران بیشتری دارد و هم طراحی برنامه برای آن ارزان تر تمام می شود .


می خواهم برنامه نویس شوم


اگر می خواهید سراغ شغل برنامه نویسی بروید بهتر است اول یک تحقیق درباره ی زبان های برنامه نویسی مختلف و کاربردهای آنها بکنید و سپس پا در عرصه بگذارید ! رایج ترین زبان های برنامه نویسی اندروید عبارتند از Java و Kotlin که زبان کاتلین به نسبت راحت تر و جدیدتر می باشد و به همین دلیل یادگیری آن برای کسانی که تا به حال با هیچ زبان برنامه نویسی کار نکرده اند راحت است .

برای طراحی برنامه های IOS از زبان سوئیفت استفاده می شود که به نسبت سخت تر می باشد اما خب فری لنسرهای این زبان معمولا دستمزد بالاتری به نسبت برنامه نویس های اندروید دارند .


هزینه طراحی یک برنامه اندروید چقدر می باشد ؟


در این مورد نمی توانیم به شما قیمت ثابتی بدهیم اما شروع قیمت طراحی اختصاصی یک برنامه ساده اندروید حدودا 3 میلیون تومان می باشد . قیمت بازی ها و برنامه های پیچیده تر با رابط کاربری بهتر از 30 میلیون تومان هم بیشتر خواهد شد پس سرمایه کافی برای این کار را در نظر بگیرید .


نگاهی به میزان درامد برنامه ها


خب ما بر فرض اینکه برنامه / بازی که داریم دارای مشخصات زیر می باشد :

  • تعداد یوزر روزانه : 10 هزار آی پی
  • پیج ویو روزانه هر کاربر : 2.5 
  • درصد کاربرانی که روی تبلیغات کلیک می کنند : 1 درصد
  • CPC یا همان درامد هر کلیک : 0.35$

پیج ویو : یعنی تعداد بازدید از صفحات مختلف سایت / برنامه 
CPC : کوتاه شده عبارت Cost Per Click می باشد

کسب درامد از برنامه نویسی اندروید

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید با مشخصاتی که داده شد شما می توانید تا روزی 90 دلار درامد داشته باشید که درامد قابل ملاحظه ای می باشد .